Nyheter

Landslaget / 12 november 2019

Ricoh säkrar det moderna kontoret under EM

Handbolls-EM 2020 och Ricoh har kommit överens om ett samarbete som har fokus på det moderna mästerskapskontoret och infrastrukturlösningar.
                                                                                                                                     •••
Ricoh, som medverkat länge som leverantör till de mästerskap som genomförts i Sverige, ser vikten av att kunna erbjuda toppmodern infrastruktur till delegater, media och funktionärer under mästerskapet som spelas 10–26 januari 2020 i Sverige.

Förutom att säkerställa det självklara kontoret, så är Ricohs utbud också en del av mästerskapet hållbarhetsarbete genom att ha fokus på minskat CO2-utsläpp genom optimerad dokumenthantering och effektivare arbetsflöden.

– Vi har varit leverantör till mästerskapen under lång tid. Våra produkter och tjänster är viktiga för mästerskapet funktion och över åren har vårt utbud utvecklats också med hållbarhet i fokus. Att EM 2020 också har det som en framskjutande strategi gör det betydligt mer självklart for oss att medverka, säger Magnus Iden, Försäljningschef Ricoh Sverige.

– Ricoh är inte bara en långvarig och trogen partner till handbollen, utan också den självklara lagspelaren till oss när vi vill stärka våra avtryck inom hållbarhet men också att säkerställa en toppmodern infrastruktur för mästerskapet. Att erbjuda möjligheten till vår organisation och andra som är kopplade till mästerskapet är viktigt. Och då kan går det inte att kopiera originalet, Ricoh, säger Krister Bergström, VD Handbolls-EM 2020.

För mer information kontakta: Krister Bergström, [email protected], 070-352 5622 eller Magnus Iden, [email protected], +46708261438.

Handbolls-EM för herrar 2020 spelas i tre länder, Österrike, Norge och i Sverige. I Sverige spelas matcherna i Göteborg (10–14/1), Malmö (11–22/1) och finalspel i Stockholm (24–26/1). Sveriges grupp startar i Göteborg och Scandinavium.

Biljetter finns att köpa på www.handball2020.se 

Bild: Bildbyrån
Text: Mats Olsson