fbpx

Nyheter

Övrigt / 15 november 2017

Geberit ny landslagspartner till Svenska Handbollslandslaget 

Badrumsföretaget Geberit, där även varumärken som Ifö och IDO ingår, blir ny landslagspartner till det svenska handbollslandslaget. Partnerskapet löper inledningsvis under tre år och det första synliga beviset är att Geberits logotyp kommer att finnas med på damlandslagets dräkter och i hallen under VM-genrepet mot Danmark den 27 november i Trollhättan.

• • •

Handboll är en av Sveriges största och mest populära sporter med över hundratusen utövare och med runt femhundra aktiva föreningar utspridda över hela landet. Svensk handboll är också den mest jämställda idrotten med en jämn könsfördelning bland aktiva spelare.
– Svensk handboll är en perfekt partner för oss. Deras glädje, fokus men också driv och förmåga att aldrig ge upp, återspeglar väldigt väl Geberit som organisation. Så vi ser verkligen fram emot att få bli en del av teamet som ska ta svensk handboll ännu högre, säger Ronnie Persson, vd Geberit AB.
Utöver att synas i samband med handbollslandslagets matcher kommer Geberit också att använda svensk handbolls kunskaper och insikter inom ledarskap och lagbyggande. Såväl för Geberits medarbetare som i aktiviteter för kunder runt om i Sverige.
– Vårt partnerskap med Geberit är ännu ett bevis på att svensk handboll står sig stark och är attraktiv för många. I Geberit har vi hittat en landslagspartner som delar våra värderingar och som aktivt vill arbeta med en handboll i världsklass. Det tycker vi är oerhört glädjande, säger Stefan Lövgren, vd för Svenska Handbollslandslaget AB.
Geberit kommer även att synas i samband med damernas VM i Tyskland 1–17 december samt under herrarnas EM i Kroatien den 12–28 januari 2018.  Men det är inte bara seniorlagen som kommer att stöttas av Geberits partnerskap. Geberit kommer också att medverka under USM, som är Sveriges största ungdomstävling med över 650 lag.
Geberitkoncernen är marknadsledande i Europa inom sanitetsprodukter och har en global räckvidd. Geberit verkar som en integrerad koncern med stark lokal närvaro i de flesta europeiska länder, och bidrar med unikt mervärde när det gäller sanitetsteknik och badrumsporslin. Produktionsnätet omfattar 30 produktionsanläggningar och koncernens huvudkontor finns i Rapperswil-Jona, Schweiz. Geberit har mer än 12 000 anställda i 50 länder och en nettoförsäljning på 2,8 miljarder CHF 2016. Geberits aktier finns på den schweiziska börsen SIX; sedan 2012 finns Geberit med i SMI (Swiss Market Index). www.geberit.se
Bilden, från vänster: Mikael Efverman (ekonomichef, Geberit), Anders Svensson, Stefan Lövgren (vd, Svenska Handbollslandslaget), Ronnie Persson (vd, Geberit), Petra Nilsson (marknadschef, Geberit).